Bu Blogda Ara

27 Temmuz 2013 Cumartesi

Pycho-Pass ve OST (Yorzuya Family Blog Tur)

Psycho-Pass


Bölüm Sayısı: 22
Yayın Tarihi: 12 Kasım 2012 - 22 Mart 2013
Tür: Aksiyon, Sci-Fi, Polisiye
Yazar: Urobuchi Gen, Miyoshi Hikaru

Kişinin ruh halinin ve kişiliğininin an ve an hesaplanabildiği bir gelecek düşünün. Bütün bu bilgiler kaydedilir ve incelenir. "Psycho-Pass" ise bireyin insanlığını ölçen, standart kabul edilen bir terimdir.
Bu gelecekte, bireyin duygularını, arzularını ve her türlü eğilimini hesaplamak mümkün. Bu şekilde, bireyin suça eğilim oranını hesaplayabilmek ve suçluları yargılamakta mümkün.
Hikaye, bir grup polisin kamu düzenini koruma çabasını anlatıyor.





  Ishidaaaaaaaaağğğğğğğğğ!!! Bence bu animeyi izlemek için Ishıda Akira tek başına yeter *gözler ışıldar* Psycho Pass ilk bölümünde atmosferiyle çok etkilemişti aha epic diyerek başlamıştım ve Ishida'yı aramaya koyulmuştum :3 Ama bana içinde Ishıda Akıra, Rıe Kugimiya veya Romi Paku olan anime verip de "te get bundan yazı yaz" derseniz tüm yazım onlar etrafında dolanır T.T neyse kendime hakim olup elimden geldiğince az Ishida'dan bahsedicem, hatta hiç bahsetmeyebilirim nede olsa koca paragraf işgal etti yazıyı ='))')')
  
  Dedim ya atmosferiyle falan çok ilgi çekici bi anime. Baya baya yaşadığım dönemden daha da tiksinmeme sebep oldu. Daha 2. bölümün en başında "Böyle alarm vardı da 5dk daha mı dedik?" diye sitemlere başlamıştım ki alarmla kalsa iyi ='))') 
  
  Dönem Japonya Teknolojisinin -benim anladığım kadarıyla- tavan yaptığı ve tüm ülkenin Sibyl Sistemi tarafından yönetildiği suça yer olmayan ideal "Kira dünyasının" mekanikleştirilmiş hali. İnsanların psikolojik durumunu, eğilimlerini, suça yatkın olup olmadığını veya hangi meslekte başarılı olabileceğine sistemin analizleriyle karar verilip ona göre yaşamlarını sürdürdükleri bi dönem. Bu sisteme karşı olan kötü adamımızı ve bu kötü adamı durdurmaya çalışan -polis terimi tam olarak doğru değil ama- polislerimizi anlatıyor.

  Daha da irdelemek gerekirse tecrübesiz, sümsük kızımız Tsunemori Akane'nin Kamu Güvenlik Bürosu'na müfettiş olarak atanması ile başlıyo tüm hikaye. Her birim -aksi anlatılmadı- 2 adet müfettiş ve emrinde Sistemin "Potansiyel Suçlu" olarak belirlediği, suç katsayıları belli bi sınırı aşamış, tedavi edilemez durumda olduklarına kanaat getirimiş "İnfazcı" adı verilen tetikçilerden oluşmakta. Evet Ishıda da potansiyel suçlu ='))') (COOOOOOLLL!!!)
  Bu dönemde barutlu silahlar sadece nostaljik birer obje haline gelmiştir. Polislerimiz "Hükümgah" adı verilen silahlar kullanmaktadır. Hükümgahlar Sybil sistemiyle ve kullanıcısıya doğrudan bağlantılıdır. Yani silahı doğrulttuğunuz kişiye uygulanacak şiddet miktarını Sistem algılayarak 3 Moddan birine silahı otomatik olarak ayarlar, silahı tutan kişiye sadece nişan alıp tetiğe basmak kalır.

  Konuyu çok açmadım işte uzun uzun tanıtım yaptım denebilir. Bunlar hep Spoiler korkusu ='))')') İlk Blog Tur yazım olduğu için acemiyim ='))') Dün Tuğçe'nin yazısında karakter incelemesi olduğu için karakterlere de girip tekrar aynı şeylerden bahsetmek istemedim aslkaskgklamf

  Animeye kişisel yorumumu yapıyım. Ben orada yaşasam Psycho Pass'ım çok bulanık, suç katsayım tavan yapmış, çoktan *SPOILER* öhöm öhöm neyse. Mükemmel başladı tempo bi düştü bi arttı. İzlenmesi gereken kaliteli bi yapım. Hikayesiyle, kurgusuyla, karakterleriyle, ISHIDASIYLA! çogsel ama yaptıkları alıntılar falan benim naçizane zekama ağır geldiği için çoğu bölümde beynimden dumanlar çıkartarak izledim aşskfhlkhalsfh belki ilerde "ben oldum tamam elfen lied bile anlarım" dediğim zaman oturup tekrar izleyebilirim şasjakslfkash 2014 yılı için 2. sezon duyurusu yapılmış (ama burda çok büyük spoiler veresim var T.T) belki izlerim belki izlemem tam olarak o anki ruh halime bağlı lahflkasf ama sanırım başladığım işi bitirmeliyim mantığıyla gaza gelip izlerim ben kendimi tanıyom! sonuç olarak 2. sezon gelmiş/gelmemiş pek bi anlam ifade etmiyor benim için...

  Çok konuşulan bi 18. bölüm vardı, yönetmeni twitter üzerinden miydi neydi özür dilemişti. O bölümü özellikle hata arayarak izledim ama sanırım benim izlediğim düzeltilmiş haliydi, değilse bile hataları ben anlamadımi sade miyim neyim yoksa eleştirenler; abartıyonuz mu acaba? ökfhklajfjksldnaf
  
  Gelelim benim asıl konuma. Animenin OST değerlendirmesini yapıyım :3

  Openingleri bi kenara endinglerinin 2'sinin de müziği Supercell'e ait olduğu için daha dinlemeden beğendim lakfsdmgbalksf İlk opening "Ling Tosite Sigure - Abnormalize" son derece mükemmel hala dinliyorum :3 1. böyleyse 2. nasıldır diye düşünüyodum ama pislikler 2. opening geldiğinde "Nothing's Carved in Stone - Out of Control" tüm hayallerimi yıktılar. 2. openingi baştan sona 1 kere bile dinlemedim böyle iğrenç bi şarkı olamaz. Daha fazla eleştirip izlememiş/dinlememiş olanlara önyargı aşılamıcam...
  Endinglerin 2si de mükemmeldi. Özellikle 1. ending olan "EGOIST - Namae no Nai Kaibutsu" feyvırıtım :3 EGOIST'in sesi bana Anna Tsuchiya'yı anımsattığı için endingler sırasında NANA izliyomuş gibi hissettim =')))')') ama çok benziyolar bea! ve tabi Supercell imzasının olmasından dolayı bu kadar güzel olmaları rastlantı değil!
  2. ending "EGOIST - All Alone With You" tam olarak 1:04'den itibaren "Anna Tsuchiya - Kuroi Namida" Dinleyin, bi tek ben benzetmiş olamam =')')) şu an tekrar bi kaç doz nana OST alasım geldi =')))') OLIVIAAAAAAAĞĞĞĞ!!!! 

  Anime içi OST'den tam olarak umduğumu bulamadım. 1-2 tanesi dışında müzikleri sıkıcıydı o yüzden burada övebileceğim bi OST ile gelemedim. (üzgünüm) Yine de animenin içinde de geçen "Trigger Finger" düzgün eyice bi müzik lasdhnfakljhf Başları falan son derece hoş sayılabilecek bi şarkı ama sonralardan sönüyo =/ Genel olarak opening ve endingleri dışında OST'yi güzel bulmadım bi Bleach OST değil işte -.-' 

  Psycho pass değerlendirmem bu kadar. Son olarak bi kaç not ekleyip kapanışı yapmak gerek. ISHIDA AKIRA OLAN HER ANIME GÜZELDİR VE ISHIDA AKIRA OLAN HER ANIME İZLENİR!!!

 Tur Takvimimiz;

                                                              
Yarın yazı sırası Samed'de...



2 yorum:

  1. Ene nolmuş 18. bölümde lan? Ay çok merak ettim. Ay bu merakla yaşayamam ilker çucugum hadi bi koşu öğreniver dkjfskfjdhsdf
    Egoistle Annayı hiç benzetmiyom da nys tmm bşy demiorm lksdjfslkdjf Eline sağlık hadi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He biliyom ben söyliyim kjhfjkash Kalite düşüklüğünden falan eleştiri almıştı yayınlandığı dönemde yönetmen "aceleye geldi bölüm yetişmedi yarım yayınlamak zorunda kaldık blablabla v2 çıkacak" dedi.
      O sesini şaaptığı zaman aynılar bee şasfhlkalkshfaf

      Sil